wtorek, 4 kwietnia 2017

Kwiecień plecień ?



Hej wszystkim.
Chcąc, czy nie chcąc mamy już kwiecień i bliżej, niż dalej do naszych wakacji, ale wszystko po kolei. W zbliżających się miesiącach czeka mnie sporo wolnego z czego się niezmiernie cieszę, ale inni mają ręce pełne roboty i zmartwienia, ponieważ za miesiąc zadzwoni dzwonek egzaminu dojrzałości, czyli prościej mówiąc matury.
Nie wiem jakie uczucia towarzyszą osobom podchodzącym do testu, ale mogę sobie to wyobrazić i nie chcę się znaleźć na ich miejscu, jednak za dwa lata, a nawet nie całe dwa, sama tam stanę i ciekawe, czy zdołam cokolwiek z siebie wydusić. Moja nauczycielka od angielskiego powiedziała nam, że są dwa typy osób. Albo się panicznie śmieje i tego nie potrafią opanować, jednak w najgorszym przypadku płaczą i się załamują, ponieważ czegoś nie powiedzieli. Nie ma się czym załamywać, ponieważ w sierpniu jest poprawka, takie słowa również padały i w tym przypadku reagowałam śmiechem. Chciałam z całego serca zachęcić do odprężenia się i na ostatnią chwilę nie powtarzajcie wszystkiego, ponieważ głowa to mały obszar i nie pomieści tyle informacji jednocześnie, a wręcz przeciwnie, zacznie je mieszać i zapominać.





Drugim testem pisanym w okresie kwietnia są egzaminy gimnazjalne. Przez takowe przeszłam z lepszymi, czy gorszymi wynikami, to mało istotne. Najważniejsze, że dostałam się do wybranej szkoły w pierwszej rekrutacji i nie musiałam się martwić o dalsze losy przez pół wakacji.  Na szczęście w tym przypadku bardzo dużą część naszych punktów podczas rekrutacji wypełniają dobre oceny, więc to na nich powinniście skupić się najbardziej. Wiadomo sam egzamin też jest ważny i lepiej byłoby gdybyście się wcześniej przygotowywali. Jednak kluczowym dokonaniem jest niezałamywanie się jednym gorszym egzaminem, ponieważ reszta jest ważniejsza, aby poszła nam jeszcze lepiej, niż pozostałe i wszystko się wyrówna. Jeśli jesteście z czegoś najlepsi to lepiej skupić się na innych przedmiotach i się ich douczyć.



Jak walczyć ze stresem? Jest wiele stwierdzeń co pomaga na stres, ale tak naprawdę niewiele z nich działa.  Zazwyczaj w okresie testów bardzo chudniemy, dlatego najlepiej udać się do lekarz po jakieś tabletki. Jednak kiedy nie mamy, aż takich dużych problemów można skorzystać z porad innych psychologów, którzy piszą wskazówki na różnych portalach. Najlepszymi sposobami, które sama sprawdziłam to wypicie naparu z ziół, odliczanie od jednego do 10 lub odwrotnie, wdychanie powietrza, po czym liczymy do 10 i je wydychamy.  Nie działamy pod presją oraz staramy  się wstać wcześniej i zjeść śniadanie, do którego dodajemy kilka cząstek gorzkiej czekolady lub garść orzechów. Spowodują, że nasz mózg się uruchomi i nie będziemy mieć pustki w naszej głowie, co spowoduje mniejszy stres podczas pisania. Jeśli ktoś lubi i nie przeszkadza mu wstanie wcześniej dobry jest poranny bieg lub lekkie rozciąganie.




Odpowiednie nastawienie, oczywiście pozytywne bardzo ułatwi nam zadanie pisania testów, ponieważ zawsze jest poprawa i kiedyś musi nam się udać! Zachęcam do pozytywnego myślenia, a nie oglądania tylko najgorszych scenariuszy.





Życzę powodzenia na teście dojrzałości i gimnazjalnym.
A wy jak radzicie sobie ze stresem ?

32 komentarze :

  1. Nie radzę sobie ze stresem. Nieważne jakbym próbowała go opanować nie da się :D
    Maturę już mam za sobą i powiem szczerze, że wszyscy tak straszą a wcale nie jest tak trudno jej zdać :D
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ty masz zjawiskową urodę kochana :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/04/kombinezon-w-roli-gownej.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje testy gimnazjalne były proste i nie musiałam martwić się o wynik- poszłabym do każdej szkoły. Oczywiście wybrałam technikum co uważam za najlepszą opcję. Z maturą było inaczej, bardzo się stresowałam jednak później okazało się że nie było czym ^^ Nie taka matura straszna jak o niej mówią ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. You look wonderful! Lovely photos ❀

    Do you wanna follow each other via GFC or Bloglovin? Lemme know ♥
    * Romper Inspiration *

    OdpowiedzUsuń
  5. "Matura to bzdura" zakąś to się wzięło :P A na studiach to każda sesja wygląda jak powtórka z matury :P Da się przebrnąć, grunt to mieć wsparcie :)
    Zazdroszczę włosów, wyglądają na takie zdrowe ;)

    Leyraa Blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja maturę piszę dopiero za rok i już się stresuję Xd.Cudowne zdjęcia<3

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia :D
    Masz bardzo śliczne włoski :D
    Super wyglądasz:D
    Ja sobie ze stresem nie radzę :D :D

    Zapraszam:*

    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zdjęcia i stylizacja:)
    Mnie też niedługo czeka egzamin gimnazjalny, życzę powodzenia na maturze!
    Obserwuję i liczę na rewanż!
    http://zohanbloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Również mam za dwa lata maturę, a już teraz się bardzo stresuję. Ale jakoś sobie poradzimy!
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo odprężający post, piękne fotografie i niesamowicie napisany post :D
    http://themoonnest.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia! <3
    Egzamin gimnazjalny potraktowałam na totalnym luzie.
    O maturze jeszcze nie myślałam :D
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ale masz przepiękne włoski <3

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Również zwróciłam uwagę na Twoje piękne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeeecudne włosy i buźka, śliczna :) <3
    Zapraszam i buziaki od VISSIEN-klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja w tym roku piszę maturę i jestem przerażona! Kilka egzaminów, a mogą zaważyć o całym naszym życiu. Masz przecudowne włosy! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W tym roku pisze gimnazjalne i coraz bardziej się stresuję. Niby wszyscy mówią, że nie ma czym, bo to nie jest aż tak ważne, ale jednak ja podchodzę do tego dość poważnie i nie traktuję sprawy błaho. Nie wiem co zrobię gdy będę pisać matury, ale już teraz życzę sobie powodzenia hah

    pozdrawiam cieplutko
    the tales of life

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdjęcia!! <3

    http://klaudia-modelska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. jajku masz takie piękne włoski ;* świetnie wyglądasz ;)
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę przyznać, że niezbyt potrafię walczyć ze stresem, ale ten związany z egzaminem gim. czeka mnie dopiero za rok. Trzymam za ciebie kciuki!
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Też piszę maturę za dwa lata, ale jakoś staram się za bardzo o tym nie myśleć, w końcu jeszcze dużo czasu :)

    lolliesolies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz piękne oczy ;3

    Będzie mi meeega miło, jeśli zajrzysz na mój:
    - BLOG
    - INSTAGRAM
    - FANPAGE

    OdpowiedzUsuń
  22. Great post. ❤
    I following your blog, please follow me back 😉
    Special Section

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja maturkę piszę za rok, ale przede mną w czerwcu są egzaminy zawodowe staram się myśleć pozytywnie lecz jakiś tam stres we mnie siedzi ponieważ chcę wypaść jak najlepiej, no ale zobaczymy co będzie.
    Zapraszam do mnie!
    http://hebanowy.blogspot.com/
    ps. zaobserwowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja się okropnie teraz stresuję, ponieważ mam tę maturę w tym roku :)
    Świetnie wyglądasz! :*

    Pozdrawiam ♥
    Ola z bloga: vleksvndrv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. wyglądasz świetnie!!

    http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Jaka piękna *-* Świetne zdjęcia :D

    Zostaję tu a dłużej.
    http://anggiex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka